skip to Main Content
ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Η πρώιμη διάγνωση είναι πολύ σημαντική διότι οδηγεί στην πρώιμη παρέμβαση που έχει αποδειχτεί ότι φέρει πολύ θετικά αποτελέσματα για το παιδί.

Η πρώτη ανίχνευση των συμπτωμάτων του αυτισμού μπορεί να γίνει από το 12ο μήνα σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής.

Η πρώιμη παρέμβαση είναι η θεραπευτική παρέμβαση που ξεκάνει από την βρεφική έως και την νηπιακή ηλικία και απευθύνεται σε παιδιά με αναπτυξιακή καθυστέρηση.

Ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού και λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των προβλημάτων σχεδιάζεται το εξατομικευμένο πρόγραμμα που έχει ως βασικό στόχο την βελτίωση του παιδιού σε όλους τους αναπτυξιακούς τομείς όπως: στον αντιληπτικό, που ισοδυναμεί με τη νόηση (μνήμη, επεξεργασία πληροφοριών) ,στο συναισθηματικό, στον κινητικό και στον επικοινωνιακό (ό,τι σχετίζεται με το λόγο), την κοινωνικοποίηση , την αυτονομία και την αυτοεξυπηρέτηση ώστε να προετοιμαστούν τα παιδιά για την ένταξη τους στο σχολικό πλαίσιο.

Επιπλέον, η πρώιμη παρέμβαση στοχεύει στο να στηρίξει ψυχολογικά την οικογένεια, έχει καθοριστική σημασία για την εξέλιξη του παιδιού η παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης, έτσι ώστε να καταστούν οι γονείς ικανοί να προσφέρουν στο παιδί τους το μάξιμουμ της βοήθειας.

Μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στη θεραπεία του παιδιού θα πρέπει να περιλαμβάνει την παρέμβαση στους ακόλουθους αναπτυξιακούς τομείς:

Στην αδρή και λεπτή κίνηση: Η αδρή αναφέρεται, για παράδειγμα, στο πιάσιμο της μπάλας, ενώ η λεπτή κίνηση στο να μπορεί να πιάσει ένα μολύβι με τα δύο δαχτυλάκια.

Στις δεξιότητες αισθητηριακής ολοκλήρωσης: Αυτό σημαίνει ότι η ομάδα των θεραπευτών της πρώιμης παρέμβασης «εκμεταλλεύεται» την «εμμονή» κάποιων παιδιών να μαθαίνουν μέσα από τις αισθήσεις τους, όπως, για παράδειγμα, όταν ένα παιδί βάζει πάντα στο στόμα του ένα παιχνίδι και το γλείφει για να καταλάβει τι είναι. Έτσι, οι ειδικοί θα «χρησιμοποιήσουν» αυτή την τάση του παιδιού να γλείφει για να αναγνωρίζει κάτι, προσαρμόζοντας τις δραστηριότητές τους ανάλογα, ώστε να φτάσουν έτσι στο στόχο τους.

Στην επικοινωνία: Περιλαμβάνει τον αντιληπτικό και τον εκφραστικό λόγο.

Στον αντιληπτικό τομέα: Αυτό σημαίνει το κατά πόσο είναι το παιδί σε θέση να εισπράττει τις πληροφορίες από το περιβάλλον του και να τις επεξεργάζεται ανάλογα.

Η πρώιμη παρέμβαση στηρίζεται κυρίως στην συμπεριφορική θεωρία και κυρίως στις αρχές της εφαρμοσμένης ανάλυσης της συμπεριφοράς (Applied Behavioral Analysis, ABA). Τα προγραμματα των παιδιών είναι εξατομικευμένα με μεθόδους που προάγουν την γενίκευση και συντήρηση των κατεκτημένων γνώσεων.

Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν διάφορες ειδικότητες όπως λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές , ειδικοί παιδαγωγοί κ.α.

Παιδιά που συνήθως χρήζουν πρώιμης παρέμβασης:

  • Πρόωρα βρέφη
  • Λιποβαρή βρέφη
  • Βρέφη που γεννιούνται με σύνδρομα
  • Μωρά με βρεφική εγκεφαλική παράλυση
  • Παιδιά με νοητική καθυστέρηση
  • Παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
  • Μωρά με σχιστείες
  • Μωρά που μεγαλώνουν σε ιδρύματα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *