ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Η επικοινωνία των ανθρώπων χωρίζεται στη λεκτική, μη λεκτική και γραπτή έκφραση .

Ο λόγος είναι πολυεπίπεδος και είναι ολοκληρωμένος όταν έχουμε καλή χρήση αυτού σε:

  • φωνολογικό –φωνητικό επίπεδο (αρθρωτική ικανότητα,φωνολογική ενημερότητα,ακουστική αντίληψη και διάκριση)
  • μορφολογικό –συντακτικό επίπεδο και γραμματική δομή(εφαρμογή συντακτικών και γραμματικών κανόνων στο λόγο
  • σημασιολογικό-πραγματολογικό επίπεδο(κατανόηση σημασίας του λόγου και χρήση του στις κατάλληλες περιστάσεις)

Παιδιά προσχολικής ηλικίας παρουσιάζουν συχνά προβλήματα λόγου με αδυναμίες σε κάποιους από τους τρεις τομείς ή σε όλους, ανάλογα με τα αίτια της λεκτικής διαταραχής.

1. Έτσι όταν ένα παιδί έχει δυσκολία στο φωνητικό-φωνολογικό επίπεδο αυτό εκφράζεται με δυσλαλία, δυσκολία στη φωνολογική επίγνωση και στην ακουστική αντίληψη και παρουσιάζει στο σχολείο τις παρακάτω δυσκολίες:

  • Διαταραχή στην ταύτιση ήχου με σύμβολο
  • Δυσκολία στη σύνθεση λέξης και στην ανάγνωση
  • Δυσκολία στη γραφή λέξεων και προτάσεων

2. Όταν ένα παιδί έχει δυσκολία στη συντακτική και γραμματική δομή παρουσίαζει τα παρακάτω συμπτώματα και δυσκολίες :

  • Λόγος χωρίς συνοχή
  • Λανθασμένες καταλήξεις
  • Δυσκολία στην προφορική και γραπτή απόδοση
  • Δυσκολία ανάκλησης γεγονότων με χρονική ακολουθία
  • Αποφυγή έκφρασης και συστολή λόγω ανασφάλειας
  • Προκειμένου να αποφευχθούν οι μαθησιακές δυσκολίες λοιπόν με την είσοδο του παιδιού στη δημοτική εκπαίδευση πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η εξέλιξη του λόγου σε όλα τα επίπεδα.

Γεωργία Τζίφα-Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής.

Παρόμοια θέματα …

Επικοινωνία

210-2849674

info@ekfrasikailogos.gr